מידע נוסף | דבר המתכנן:
קצת על השטח – השטח הוא שטח המאופיין בצמחייה משתנה, בחלק הדרומי של המפה נפוצים יותר עצי חורש טבעי טיפוסי לאזור יערות ירושלים וגם כמה קטעים של יער נטוע צפוף (ברושים ואורנים) הצבע השולט במפה הוא שילוב של צהוב לבן בין חצי פתוח ליער, מזכיר ממש את... השטח בו הייתה התחרות בשנה שעברה. וזאת לעומת החלק הצפוני החדש שהוא פתוח יותר, המשלב פריטי תכסית רבים – גדרות אבן, תלוליות, בורות ומה לא... תוך מעבר בין שטחים פתוחים יותר לחצי פתוחים. ההפתע ההגדולה בשטח החדש היא כמות בלתי ניתנת לביטול של שיחי צבר המפוזרים בחלק מרכזי וגדול בצפון המפה (ולא בצורה יפה כמו בגימזו או בבית ענבה לשעבר) – ברב המקרים אם מסומן גוש ירוק ככל הנראה לא ניתן לחצות אותו. בכל השטח הצפוני לא עוברים שבילים ראשיים כלל אלא רק שני סינגלים שמסומנים במפה.
בהקשר ישיר ולא מפתיע מזכיר מעט את השטחים הפתוחים בפארק בריטניה. המפה כלואה על ידי הכביש העובר משריגים לכיוון לוזית לאורך כל המפה, חוץ מהפאה הדרומית).
המבנה טופוגרפי מתאפיין במספר שלוחות גדולות אך לא גבוהות אשר יורדות ממזרח למערב, כאשר ככל שמתקרבים לרכס של מצפה משואה (אינו במפה) תלילות המדרונות גדלה.
בשטח כמות גדולה של גדרות תיל, מערות, בורות, מצוקים, ושיחי צבר שלצערי לא כולם מסומנים ולא כולם בולטים. אנא שימו לב היכן אתם חוצים. מדרום לזינוק יש גבעה אשר מלאה בבורות מים ומצוקים מיוחדים אך מסוכנים ביותר ולכן האזור הזה מחוץ לתחום ויסומן, רובו לפחות בסרט ארוך – כל המסלולי התחרות (מבינוני ומעלה) עוברים ליד האזור. אנא פתחו עיניים.
המפה היא חדשה מאד – מ2011, ומדויקת כמו ש"ממפה הבית הצ'כי" שלנו יודע להפיק. חשוב לשים לב שמסומנות גם תלוליות וגם תלי אבנים קטנים בעיגול חום קטן. יש משמעות חשובה לצבע הסבך אשר רומז לאיזה "שיח\מכשול" עליכם לצפות במהלך הניווט.
קצת על המסלולים – הזינוק נמצא "רק" 500 מטר מנק' הכינוס על השביל מערבה, הזהרו בחימום ממכוניות בדרך. הטיפוס המצטבר הנמוך יחסית אפשר לי לתכנן מסלולים מעט ארוכים מן הרגיל, אבל לא בצורה מוגזמת – בעיקר כי זהו היום השני הרצוף של תחרות לא קלה. הם טכניים מאד ומרובי תחנות, ודורשים ריכוז לכל אורך הניווט.כל המסלולים עוברים בתחנת קהל הנמצאת צפונית לשטח הכינוס, אשר מיקומה השונה בין המסלולים נע בין השליש הראשון לשני. נקודה זו היא גם מעבר גדר מסודר.
מסלול עממי – כ 3.5 ק"מ של הליכה אתגרית מיוחדת, כאשר חלק ממנה על שביל ישראל שעובר בתוך תחומי המפה (ממצפה משואה עד תל עזקה, בקטע זה) וחלק בשבילים אחרים – רב הניווט הוא על "סינגלים" ולא על דרך ג'יפים. מומלץ בחום, אזור המסלול העממי כמעט ולא חופף מסלולים תחרותיים.
השטח מאפשר ריצה מהירה, אך אם תפלו בפח ותאבדו מגע עם השטח – הוא יתנקם בכם בגלל גודש הפריטים והתחנות הרב. קל מאד לעשות טעות מקבילה ולהגיע לתחנה שלא שלכם. כדי לנצל את האזור החדש ככל הניתן, חלק ארי של כל מסלול עובר בתוכו – שימו לב בבקשה לחיתוכים במהלך המסלול (ולקודי התחנות), המסלול הארוך לדוגמא חותך את עצמו 4 פעמים...
ההמלצה שלי – לנווט עם הראש במפה, ולנצל כל רגע של "סתם ריצה" לשריפת כל אנרגיה מיותרת. כמו כן להרים את הראש ולהבין את מבנה השטח מהבחינה הטופגרפית, יעזור להתמצא ולהבין בזמן במקרה של טעויות בניווט.
הוראות הגעה וחנייה: הכניסה לשטח נמצאת כמעט פחות מ2 ק"מ מהכניסה ל"ליאון-שריגים" על כביש 353, פנייה שמאלה לדרך המסומנת בירוק, שימו לב לקחת את הפנייה בדיוק מאמצע הדרך – לכל מי שלא בטוח בגובה הרכב שלו.החנייה תהיה מצד ימין של השביל בלבד. עד שעה מסוימת מכוניות יעברו את שטח הכינוס ויחנו בדרך לזינוק – משעה 9 תחסם הדרך למעבר של רכבים כדי לאפשר לנווטים ריצה בטוחה וכדי לנצל כראוי את השביל הלא רחב מספיק לחניה. היציאה מהשטח לכל מי שיחנה אחרי הכינוס תהיה בנסיעה על סימון שבילים ירוק, עד היציאה השנייה מהשטח (שם היה כינוס התחרות בשנה שעברה) שתזכה אתכם בעוד סיבוב בשטח לאחר הניווט. כל מי שיחנה לפני הכינוס –יסתובב ויצא כלעומת שבא.
שטח הכינוס – אידאלי לניווט - נמצא בחורשה קטנה במרכז המפה, עם מספר מצומצם אמנם של שולחנות פיקניק אבל עם מתקן שעשועים מכובד לנווטי הדור הבא.
את יום הניווט, שבתקווה יהיה מקסים, אפשר לקנח בטיול קרוב מאד למשואה שיתאים א- לכל המשפחה וב- לכל מזג אוויר: מדובר ב4 המקומות המפורסמים בארץ שבהם היו מערות מסתור מתקופת החשמונאים. תל גודד ובית גוברין (הנמצאים דרומית למשואה), אזור לוזית (מערב למשואה) ותל עזקה המפורסם (צפונית למשואה) – בכל המקומות האלה יש מנהרות חצובות בסלע גיר אשר הזחילה בהן היא חוויה מיוחדת. עוד לא הרימו את הכפפה למיפוי המערות הללו, אז רק שימו לב שאתם יודעים לאן אתם הולכים. גם גיחה קצרה למצפה משואה יכולה להיות סיום נחמד.
אני מחבב מאד את אזור משואה: זהו מבחינתי אחד מחמשת השטחים הטכניים ביותר שקיימים בארץ – מגוון מאד, שונה מאד מרב המפות שמנווטים בהן– ובעיקר – אזור מקסים . רצה הגורל וקיבלתי לתכנן את התחרות בשטח זה, כולי תקווה שתהנו מהתוצאה. |